Školní psycholog

Mgr. Karel Pich

Kontakt: pich.karel@zsvorlina.cz

Konzultační hodiny pro žáky :

ÚT 7.00 - 8.00 hod. (po předchozí domluvě kdykoliv)

tel. 737 570 132 (služební telefon)

konzultační hodiny pro učitele dle dohody

přítomnost šk. psychologa ve škole: úterý, středa, čtvrtek

 

Pracovní náplní školního psychologa budou zejména tyto činnosti:

Standardní činnosti školního psychologa

  1. Podílí se na vytváření programu poskytování pedagogicko-psychologických poradenských služeb ve škole, včetně programu primární prevence.
  2. Komunikuje s vedením školy, pedagogy, žáky a zákonnými zástupci.

I. Diagnostika a depistáž

  1. Spolupráce při zápisu do 1. ročníku základního vzdělávání.
  2. Depistáž specifických poruch učení v základních a středních školách.
  3. Diagnostika při vzdělávacích a výchovných problémech žáků.
  4. Depistáž a diagnostika nadaných dětí.
  5. Zjišťování sociálního klimatu ve třídě.
  6. Screening, ankety, dotazníky ve škole.

II. Konzultační, poradenské a intervenční práce

  1. Péče o žáky se speciálními vzdělávacími potřebami, kterým jsou poskytována podpůrná opatření, pomoc při reedukaci a při sestavování individuálního vzdělávacího plánu a vedení.
  2. Individuální případová práce se žáky v osobních problémech, zejména konzultace a vedení.
  3. Krizová intervence (i při náročných životních situacích) a zpracování krize pro žáky, pedagogické pracovníky a zákonné zástupce.
  4. Prevence školního neúspěchu žáků, zejména samostatné provádění náročných činnosti v oblasti nápravy a vedení žáků s rizikem školní neúspěšnosti.
  5. Kariérové poradenství u žáků.
  6. Techniky a hygiena učení pro žáky.
  7. Skupinová a komunitní práce s žáky.
  8. Koordinace preventivní práce ve třídě, programů pro třídy apod.
  9. Podpora spolupráce třídy a třídního učitele.
  10. Individuální konzultace pro pedagogické pracovníky v oblasti výchovy a vzdělávání.
  11. Konzultace se zákonnými zástupci při vzdělávacích a výchovných problémech dětí.
  12. Podpora tolerantního a multikulturního prostředí ve škole a školském zařízení.
  13. Podpora pro dlouhodobě selhávající žáky ve vzdělávání.

III. Metodická práce a vzdělávací činnost

  1. Participace na přípravě programu zápisu do 1. ročníku základního vzdělávání.
  2. Metodická podpora při práci se žáky se speciálními vzdělávacími potřebami a tvorba metodických materiálů.
  3. Metodická pomoc třídním učitelům.
  4. Pracovní semináře pro pedagogické pracovníky, konzultace a metodické vedení.
  5. Účast na pracovních poradách školy.
  6. Koordinace poradenských služeb poskytovaných ve škole, zejména výchovného poradce, školního metodika prevence a třídních učitelů.
  7. Koordinace poradenských služeb mimo školu a spolupráce se školskými poradenskými zařízeními, zdravotnickými a dalšími zařízeními.
  8. Metodické intervence z psychodidaktiky pro učitele, včetně podpory při tvorbě školního vzdělávacího programu.
  9. Besedy a osvěta zákonným zástupcům.
  10. Prezentační a informační činnost.
  11. Participace na přípravě přijímacího řízení ke vzdělávání ve střední škole.