rodiče vítáni školní program
Aktuality

ZŠ Vorlina / Aktuality

Projekt „Ve vodě nežijí jen vodníci“

Ve středu 19.6. jsme se zúčastnili projektu „Ve vodě nežijí jen vodníci“, který pro nás přichystali vlašimští rybáři.

Na začátku nás přivítal vodník Pepa a seznámil nás s průběhem celé akce. Potom se děti rozdělily do skupinek a procházely si jednotlivá stanoviště. Na každém z nich jsme se dozvěděli spoustu zajímavých informací o rybách a o rybaření. Pod odborným dohledem členů rybářského spolku jsme si mohli prakticky vyzkoušet své rybářské dovednosti.

K chuti nám přišlo občerstvení v podobě opečených buřtíků.

Velkou radost nám udělaly dárky, které si děti spolu se spoustou zážitků odnášely domů.

Děkujeme za pěkné dopoledne.

Petrův zdar!                                                                            Žáci a vyučující prvních tříd

Naše první spaní ve škole

Školní rok utekl jako voda a my netrpělivě očekávali, jak dopadne naše celoroční snažení ve sběru papíru. Bylo to pro nás velmi důležité, protože za výhru jsme měli slíbenou úžasnou odměnu – spaní ve škole, bowling a večeři v restauraci Na Vývoji. V pátek 14.6. jsme se dozvěděli, že naše veliké snažení mělo úspěch a my vyhráli. Hurá, spíme ve škole!! Velký den D byl ve středu 19.6.2019. Setkali jsem se znovu odpoledne ve škole, vyrazili do restaurace Na Vývoji, kde na nás čekali všechny dráhy a my si mohli na 1,5 hodiny zahrát bowling. Poté jsme se v restauraci suprově navečeřeli – řízek a hranolky neměli chybu. S plnými bříšky jsme došli zpátky do školy, dali si sprchu a unaveni zalehli do svých spacáků. Usínali jsme při pohádce, kterou nám četla paní učitelka. Ráno jsme vše uklidili, v kuchyňce posnídali a plni dojmů odcházeli do třídy na vyučování.

Moc děkujeme panu Maškovi za úžasné zázemí a výbornou večeři a maminkám za výnikající občerstvení.

Určitě se budeme snažit v dalším roce ve sběru všechny porazit a těšit se, co na nás bude čekat za překvapení.

Žáci 1.A a třídní učitelka Mgr. Ivana Kolandová

Náš první školní výlet

V úterý 11. června jsme nemohli dospat. Všichni jsme se těšili na náš první školní výlet. Jeli jsme se podívat do ZOO v Jihlavě.

Ráno jsme se sešli před školou. Na zádech měl každý z nás batůžek plný dobrot od maminky. Připraveni jsme byli i na veliké vedro, které nám na tento den předpovídali.

Aby nám cesta autobusem rychleji utekla, povídali jsme si, pozorovali jsme okolí a taky jsme si společně zazpívali písničky.

V ZOO se nám moc líbilo. Viděli jsme spoustu známých zvířat a názvy těch méně známých jsme si přečetli na informačních tabulích. Některá zvířata se před sluníčkem schovala, a tak nám někdy trvalo, než jsme je objevili.

Zastavili jsme se také u stánků s občerstvením a nakoupili jsme si dobroty a suvenýry.

Cestou zpátky se někteří v autobuse prochrupli. Plni dojmů a krásných zážitků jsme se vrátili v pořádku domů.

Už teď se těšíme na další společný výlet.

Výletníci z prvních tříd se svými p. učitelkami a p.asistentkami

Dopravní hřiště

V první polovině června III. a IV. ročníky  navštívily se svými vyučujícími dopravní hřiště v areálu Na Lukách.

Příslušníci městské policie seznámili děti s vybavením jízdního kola, s dopravními značkami a různými pravidly. Děti si zkusily bezpečnou jízdu na kole, koloběžkách, i motokárách.  Bylo to velice poučné a pěkně připravené dopoledne. Děkujeme tímto všem, kteří pro nás program připravili.

Vyučující III. a  IV. ročníků

Zdraví do škol

Projektový den o zdravé výživě jsme díky paní Žížalové z firmy „Zdraví do škol“ strávili spolu se Zdravoušem a Zdravěnkou, kteří nás provedli městečkem Zdravíkov. Prošli jsme si pět ulic a seznámili jsme se s jejich obyvateli. Díky nim už teď víme, jaké složky má naše strava a hlavně jsme se naučili vybírat si potraviny, abychom byli zdraví, usměvaví a plní energie.

Nejvíc nás bavilo kuchtění. Připravili jsme si ovocné špízy a ochutnali jsme různé druhy ovocných koktejlů. Nezapomněli jsme ani na pitný režim a namíchali jsme si „kouzelnou“ vodu.

Na chvilku jsme se zastavili ve vesničce Semtamovice. Tam se nám ale moc nelíbilo. Lákala nás sice Cukrátková ulice, ale když jsme se dozvěděli, jaké mají lidé z této ulice trápení a jak vypadají, radši jsme se rychle vrátili zpět.

Všichni jsme si slíbili, že radši budeme žít jako lidé ze Zdravíkova a do Semtamovic zaběhneme jenom občas.

Žáci a vyučující z 1.A, B,C

Projektový den na ČVUT

30.5.2019 se někteří žáci 8. a 9. ročníků zúčastnili projektového dne na Fakultě strojní ČVUT  v Praze.

Seznámili se s prostředím a laboratořemi této fakulty. Pan Dr. Nečas jim vysvětlil a ukázal, na jakých projektech studenti pracují a v čem spočívá technické vzdělání a technická praxe.

Prakticky si žáci vyzkoušeli výměnu kola na formuli, kterou studenti vyrobili. Velký úspěch měla možnost vyzkoušet si sednout do formule a na simulátoru objet dvě kola.

Dále žáci ve skupinách sestavovali malý model turbíny, která byla vytištěna na 3D tiskárně.

Tato akce byla velice pěkně připravena a žákům se líbila.

J.Bohatová

Školní družina ze ZŠ Vorlina v Šestajovicích

21.5.2019 jsme se my, prvňáčci a několik třeťáků, vydali se družinou na výlet do čokoládovny RODAS v Šestajovicích. Zde jsme se k našemu překvapení dozvěděli, že čokoláda vlastně roste na stromech! Shlédli jsme dokumentární film o pěstování a sklizni kakaových bobů, výrobě čokolády a kolik druhů jí existuje. Zjistili jsme, že ta pravá nefalšovaná čokoláda je vlastně zdravá. Také jsme si vyrobili a ozdobili vlastní malé čokoládové sladkosti.

V přilehlé svíčkárně jsme měli možnost vyzkoušet si práci s horkým voskem: podle vlastní fantazie jsme obarvili bílé svíčky a navíc si každý z nás odnesl sáček voňavé koupelové soli. Všechny výrobky jsme si odvezli domů.

Výlet se nám všem moc líbil, přivezli jsme si mnoho nových poznatků a také spousty dárků. Již nyní se těšíme na další výlet.

děti se svými vychovatelkami ŠD ZŠ Vorlina

Projektový den u čtvrťáků

To jsme si to prima užili! A nejen to…dozvěděli jsme se spoustu nových informací a také se naučili nové dovednosti.

Během dne každá třída navštívila tři dílny. V jedné jsme ze zeleniny vyřezávali různé motivy, třeba myšku a motýlka…a hned jsme na zeleninu dostali větší chuť. Ve druhé jsme se naučili správně prostřít stůl a také slavnostně složit ubrousek. V poslední dílně jsme se seznámili se základy etikety a v několika scénkách jsme sehráli naši představu správného chování v restauraci. A na závěr jsme uspořádali piknik v přírodě, kde samozřejmě nechyběly piknikové koše a deky, dobrůtky ve formě doma upečených sušenek a spousty ovoce.

Myslíme si, že den se opravdu povedl.

žáci 4. tříd

Riskuj v para ZOO

Tento týden se žáci 5. ročníku postupně znovu vypravili do vlašimského Ekocentra.

V novém programu se dozvěděli různé zajímavosti o zvířatech, která zde žijí.

Ve skupinách vyhledávali a zaznamenávali do pracovních listů informace

u jednotlivých expozic. Nakonec si poměřili své síly v závěrečném znalostním

kvízu. Nechyběly ani drobné odměny pro vítěze.

vyučující 5. tříd

Školní rekord je tu...

Už jste někdy viděli 460 m housenky? Že neviděli? Přijďte se podívat na ZŠ Vorlina a můžete posoudit sami, kolik je to společné práce. Z centimetrových proužků naskládat skoro půl kilometru, to stojí za pochvalu. A co jsme při tom trénovali? Trpělivost, schopnost jít za společným cílem a připojit svůj kousek práce k práci ostatních.
Snad mezi námi nemůže být nikdo, kdo by neměl radost z toho, že umí přispět ke společnému úspěchu.
Děkujeme třídám, které se zapojily jako celek. Dík patří i jednotlivcům a veřejnosti, kteří pochopili smysl společné práce a podpořili nás svým "kouskem".

My se ale nevzdáváme a chceme na republikové prvenství dosáhnout. Proto vyrábějme dál a od září opět housenku můžeme prodloužit.
Základko, my to zvládneme!!!